Rádi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola

rad iskola hirek hirdetmeny iskolai beiratkozas 20240314

rad iskola hirek meghivo erasmus day 20230913

rad iskola hirek meghivo jotekonysagi hangverseny 20230606

rad iskola hirek meghivo alapitvanyi bal 20221107

rad iskola hirek hirdetmeny beiratkozas 20220322

vandorobot logo

A tíz héten át tartó robotika projektünk a végéhez ért. Sajnos a december nem volt szerencsés időszak az életünkben, mert betegségem miatt elmaradt néhány tanóra. A téli szünet előtti utolsó héten azért még sikerült egy-egy alkalmat mindkét osztálynak megtartani. A karácsonyi nagy projektünk helyett még egy utolsót „játszhattak” a tanulók a robotokkal. Úgy gondolom sikeresen zárult a robotikával töltött idő. Az elmúlt időben csapatban kellett együtt dolgozniuk (ami néha nem volt könnyű), a robotépítés öröme után, alapmozgásformákat ismerhettek meg, majd LED-ek, szenzorok segítségével színesebbé vált a programozás. A legfőbb elem az együttműködés mellett a programozás volt, ahol a csapatok terveztek, teszteltek, problémát oldottak meg és ha kellett újra terveztek, míg sikeres nem lett a projekt. Voltak nehézségek, de sok nevetés is. Voltak, akiket nem vonzott a robotika, de aztán mégiscsak belevetették magukat egy-egy feladatba.

Köszönettel tartozunk az Abcusan VándoRobot csapatának, hogy részesei lehettünk a programnak és ezáltal színesebbé tehettük iskolánk informatika óráit.

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

Robotika projektünk 6. hetén az utolsó szenzorral, az IR távolságérzékelővel  is megismerkedtek a tanulók. A robotok "hűségesek" lettek és a csoporttagokhoz közeledtek, ha érzékelték a kezüket, egyébként eltávolodtak. Az érzékelővel az előre elkészített pályán való haladás is egyszerűbbé vált. Az elmúlt tanórákon  hosszas gondolkodás és programozás árán követte a robot a megtervezett pályát, így nagy öröm  volt a gyerekeknek, hogy egyszerűbben és pontosabban is meg tudja oldani a feladatot a robot és ők is.
Ezen a héten az 5. osztályosoknak is lehetősége volt megismerkedni a  robotokkal. Megépítették saját robotjukat és az alapmozgásokra is megtanították őket.

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

Robotika projektünk 5. hete a gyakorlásról szólt. A csoportoknak az volt a feladata, hogy egy előre eltervezett útvonalat járjon be a robot vagy egy szigetelőszalaggal "megrajzolt" pályát mozogjon. Alkalmazni kellett a tanulókat az alapmozgásokról tanultakat, illetve beépíthették a LED, Buzzer vagy touch szenzorról tanultakat is a programjukba. Igazán izgalmas feladatnak bizonyult a programozás, volt hogy a program helyett a pályát tervezték újra a diákok.

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

Robotika projektünk 4. hetén a touch szenzorral, vagyis a nyomásérzékelővel ismerkedtek meg a tanulók. Az érzékelő segítségével a robotok „távirányítóval” működtek és csak akkor mozogtak, ha nyomógombot lenyomva tartották a gyerekek.  A régi idők távirányítós kisautóiról meséltem nekik, amikor a vezeték behatárolta a mozgásteret vagy nekünk is menni kellett az autó után. Itt is a gyerekek sokszor feküdtek az asztalon és nyújtóztak a robot után. A tanóra második részében a csoportoknak az eddigi ismereteik alapján kellett kitalálni a robotnak egy feladatot pl. egy előre szigetelőszalaggal kijelölt pályán végig haladni. 

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

Robotika projektünk 2. foglalkozásán a gyerekek még csinosítgatták, átalakították a robotjaikat, de elkezdődött végre a programozásuk is. Megismerkedtek a programozó felülettel, amit összehasonlítottunk az elmúlt tanévben megismert Scratch felülettel. Egyszerű programokat készítettünk, amivel megmozdultak a robotok, jöttek, mentek és forogtak. Nagy volt az izgalom, hogy mit is csinál majd a robot, leesik-e az asztalról, illetve minek ütközik neki. Így volt olyan csoport, akik inkább a földön tesztelték a teknős robotuk mozgását.

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

A harmadik héten még mindig volt olyan csapat, akiket a kockák megihlettek és további kiegészítőket készítettek a robotjuknak. Az alapmozgások átismétlése után, megismerkedtünk két szenzorral. Először LED-ekkel egészítettük ki a robotot, így már világítva is közlekedhettek, illetve a villogást is kipróbálhatták. A másik érzékelő a BUZZER volt, aminek a segítségével a robotunk le tudta játszani a programozás során megtanított Boci, boci tarka című dal elejét (volt amelyik dal tökéletesre sikerült és volt olyan is, ami még programozásra szorul).  A tanórán készült kis videókon is látható, hogy egyre színesebbek, érdekesebbek, izgalmasabbak a foglalkozások.

A foglalkozásokon készült videó felvételek itt megtekinthetők

vandorobot logo

Kezdetét vette intézményünkben a 10 hetes, robotika oktatási projekt. A 6. és a 7. osztályos tanulók vesznek részt a programban, tanóra keretein belül. Első alkalommal megismerkedtek a robot hardver elemekkel, illetve elkezdődött az első saját robot megépítése csoportmunkában.

rad iskola hirek tanevnyito 20210824

rad iskola hirek beiratkozas 20210317

Idén első alkalommal neveztünk be az országossá bővített Harry Potter versenybe.

Az 5. és 6. kötethez kapcsolódtak a feladatok. A Harry Potter és Főnix Rendje kötetből 100, a regényből készített filmről pedig 50 kérdésre kellett válaszolni.

A Harry Potter és a Félvér herceg kötethez kreatív képzőművészeti alkotást készítettek tanulóink.

A csapat tagjai: Horgonyi Ákos, Oszaczki Veronika és V. Szabó Zénó 6. osztályosok.

A 229 csapat közül az 56. helyen végeztünk.

rad iskola hirek harry potter

Iskolánk elnyerte a lehetőséget, hogy a 2021.04.07-2021.06.15. közötti időszakban részt vehessen az Abacusan-GE VándoRobot Programban.

A program keretében 6 db Robotist robotika készlet érkezik intézményünkbe.

rad iskola hirek abacusan vandorrobot 20210202

A Magyar Kultúra Napja alkalmából iskolánk a felső tagozatos diákoknak, digitális alkotói pályázatot hirdetett.

A beérkezett film és számítógépes prezentációk zsűrizése megtörtént.

Eredmények:

  1. hely: Oszaczki Veronika 6. osztály
  2. hely: Horváth Kitti, Szupuka Jázmin, Oroszi-Vőneky Zsófia, Uhlár Zoé  (csapatmunka) 5. osztály
  3. hely: Keszthelyi Koppány  5. osztály

Különdíj:

Buczkó Viktória, Bene Henrietta, Juhász Gabriella, Oszaczki Dorina, Kovács Olivér 8. osztály

Résztvevők:

  • Babka Alexandra, Bene Enikő, Kovács Bernadett, Veres Nóra (csapatmunka) 5. osztály
  • Horgonyi Ákos 6. osztály
  • Szabó Kristóf 6. osztály 

rad iskola magyar kultura napja 2021

KRÉTA rendszer

rad iskola kreta rendszer logo

Adatvédelmi tisztviselők

rad iskola dpo logo

155460
Ma
Tegnap
A héten
A hónapban
Összesen
48
111
321
1914
155460

IP címed: 3.145.131.238
2024-04-25 12:33